Renault, Türk binek otomobil pazarı, üretim ve ihracatında liderliğini 2006 yılında da sürdürüyor Türkiye’nin her kesiminden binlerce ailenin ortak tutkusu olan ve 8 yıldır üst üste binek otomobil pazarı liderliğini elde eden Renault, liderliğini 2006 yılında da sürdürüyor.
Renault, 2006 yılının ilk 6 ayında binek otomobil pazarında gerçekleştirdiği 29 bin 750 adet satış rakamı ile yüzde 14,9* oranında pazar payı elde etti. Renault, toplam 200 bin 111* adet satışın gerçekleştiği binek otomobil pazarında tartışmasız liderliğini 8. yılında da korudu.
2006 yılının ilk yarısında 325 bin 363* adet satış gerçekleşen binek + hafif ticari araç pazarında ise Renault, gerçekleştirdiği 42 bin 796 adetlik satış ile yüzde 13,2 oranında pazar payı elde etti.
***
Oyak-Renault, 2006 yılının ilk yarısında 122 bin 253 adet otomobil, 44 bin 096 adet motor ve 141 bin 452 adet vites kutusu üretimi gerçekleştirerek Türk Otomotiv Sanayiinde otomobil üretiminde liderliğini sürdürdü. Son 8 yıldır Türkiye'de en çok satılan otomobilleri üreten Oyak Renault Otomobil Fabrikaları bu yıl da aynı başarıyı sürdürüyor. Otomobil üretiminin 40 bin 428’i Mégane II Sedan, 33 bin 928’i Clio Symbol, 47 bin 897 ise Yeni Clio idi. Üretilen otomobillerin % 74’ü ihraç edildi. 2006 yılının ilk yarısında elde edilen 1 milyar doları aşan ihracat cirosuyla birlikte Oyak-Renault’nun ihracatı 8,5 yılda 7,5 milyar doları aştı.
Türkiye’de üretilen Renault Mégane Sedan 11 bin 014 adet satış ile 2006 yılının ilk yarısının en çok satılan otomobili oldu. Mégane Sedan’ı yine Türkiye’de üretilen Renault Clio Symbol 10 bin 628 adet satış ile en çok satılan 2. model olarak takip etti. 2006 yılının Nisan ayında pazara sunulan ve Türkiye’de üretilen ilk hatchback model olan Yeni Clio ise 3 bin 936 adet satış ile segmentinde önemli bir konum elde etti.
***
Renault Grubu’nun yeni markası Dacia ise her geçen gün kendine piyasada daha çok yer buldu. 2004 Kasım ayında ticarileştirilmesinden itibaren büyük başarı gösteren Logan, yeni dizel motoruyla Dacia markasının Türkiye’deki konumuna olumlu katkıda bulunuyor. Dacia, Türkiye’de 2006 yılının ilk yarısında gerçekleştirdiği 4 bin 136 adet satışla yüzde 2,1 pazar payı elde etti. Dacia markasının bilinilirliği 2006 yılında da artmaya devam etti.

2006 yılında otomotiv sektörüne genel bir bakış
Otomotiv pazarı 2003 yılındaki hurda araç primi uygulaması ile kazandığı ivmeyi 2004 yılı mayıs ayında hurda araç primini bitmesine rağmen, ekonomik istikrar, düşen faiz oranları ve cazip ödeme koşulları ile sürdürdü ve hem 2004 hem de 2005 Türkiye pazarına rekor yılları olarak geçti. Her krizin arkasından ertelenen talebin oluşturduğu bir patlama yaşanır ancak bu kez ertelenen talebin ardından ekonomik istikrarın etkisiyle daha geniş kitlelerin otomobile ulaşması mümkün oldu. 2005 yılı ile aynı seviyelerde beklenen 2006 yılının ilk ayları da 2005 yılına göre yüzde 10 daha yukarıda seyretti. Mayıs ayında Euro’nun YTL karşısında yüzde 20 oranında değer kazanması ile piyasalarda yaşanan dalgalanma otomotiv sektörünü de etkiledi. Kısa vadede müşteriler zam beklentisi ve faiz oranlarındaki olası yükselmeler nedeniyle alımlarını öne aldılar. Özetle haziran-temmuz dönemindeki bir kısım satışlar mayıs ayında gerçekleşti. Mayıs ayında 2005 yılına göre yüzde 34,6 oranında artış gösteren binek+hafif ticari araç pazarında 78 bin 055 adet satış gerçekleşti. Haziran ayı ise mayıs ayına göre yaklaşık yüzde 30 oranında daraldı ve 54 bin 353 adet araç satışı gerçekleşti. Özellikle binek otomobil pazarında yaşanan daralma ile haziran ayı binek otomobil pazarı 2005 yılının aynı dönemine göre yüzde 19,3 oranında daraldı.
Renault, Türk binek otomobil pazarı, üretim ve ihracatında
liderliğini sürdürüyor
Renault, 2006 yılında pazara sunduğu yeni modeller ve mevcut ürün yelpazesi ile binek otomobil pazarı liderliğini koruyor. Renault’nun 2006 yılında gerçekleştirdiği Yeni Clio lansmanı Renault’nun 2006 yılı liderliğinden önemli bir rol üstlendi. Türkiye’de üretilen “2006 Yılının Otomobili” Yeni Clio; Euro NCAP çarpışma testlerinde elde ettiği en yüksek not olan “5 yıldız”lı güvenlik seviyesi ile dikkat çekiyor. Ayrıca 2006 yılında pazara sunulan Mégane ailesinin yeni fazı da büyük beğeni topladı.
2006 yılının ilk 6 ayında Binek Otomobil pazarı 200 bin 111* adet araç satışı gerçekleştirildi. Renault, 29 bin 750 adet binek otomobil satışı ile yüzde 14,9* oranında pazar payı elde etti ve 8 yıldır devam eden tartışmasız liderliğini 9. yılında da sürdürüyor.
Binek+Hafif Ticari Araç toplam pazarında ise 325 bin 363* adet araç satışı gerçekleşti. Renault, gerçekleştirdiği 42 bin 796 adet araç satışı sonucunda yüzde 13,2* oranında pazar payı elde etti.
Mégane Sedan, 11 bin 014 adet satış rakamı ile 2006 yılının ilk yarısının en çok satılan otomobili oldu. Mégane Sedan’ı, 10 bin 628 adetlik satış ile Clio Symbol modeli 2. olarak takip etti. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi Türkiye’nin en çok satılan otomobilleri sıralamasında ilk iki sırayı, Renault modelleri almaya devam ediyor.
Oyak Renault’nun, 2006 yılının ilk yarısında 122 bin 253 adet olan üretiminin dağılımı 33 bin 928 Clio Symbol, 40 bin 428 Mégane II Sedan ve 47 bin 897 Yeni Clio şeklinde gerçekleşti. Oyak Renault ayrıca 44 bin 096 adet motor ve 111 bin 452 adet vites kutusu üretti.
Ürettiği modellerle 1998 yılında Türk Otomotiv Sektörünün ihracat hamlesini başlatan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, dünya pazarlarında Mégane II Sedan ve Clio Symbol ile elde ettiği başarıyı Yeni Clio ile sürdürdü. 2006 yılında Oyak Renault'nun ihraç ettiği toplam 90 bin 922 otomobilin 40 bin 355’i 3 ve 5 kapılı Yeni Clio, 28 bin 846’sı Mégane II Sedan, 21 bin 703’ü Clio Symbol’dü. 44 bin 096 adet olan toplam motor üretiminin de yüzde 6’sı ihraç edildi. Bunların yanı sıra yedek parça ihracatı da 60 milyon dolara ulaştı.
Oyak Renault’nun ürettiği Mégane II Sedan, Clio Symbol ve Yeni Clio’lar, 5 kıtada Avustralya’dan Yeni Zelanda’ya, Fransa’dan İngiltere’ye, Tayland’dan Mısır’a, Fas’tan Güney Afrika’ya, Kolombiya’dan Martinik’e 100’den fazla ülkede satışa sunuluyor.
Oyak-Renault, 2006 yılının ilk yarısında seri üretimine başladığı Yeni Clio modeliyle boyut değiştirmeye de başladı. 2006 yılının otomobili Yeni Clio, ilk pazara çıktığı yılda çok olumlu sonuçlar elde etti. Uluslararası basın tarafından segmentinin referansı olarak kabul edilen bu model satışa sunulduğu her pazarda büyük ilgi görüyor ve başarılı oluyor.
Yılın ilk yarısında, Avrupa’da (A+B) küçük modeller segmentinin yüzde 8,1’ine tekabül eden 245 bin 695 adet satışla Clio bu segmentin en çok satılan modeli oldu. Oyak Renault’nun ürettiği ve yüzde 80’ini Avrupa’ya ihraç ettiği Yeni Clio’nun bu başarıda önemli bir katkısı oldu.
Yeni Clio, bugüne kadar bir modelin lansmanında ulaştığı en yüksek kalite düzeyine çıkarak Renault’nun saptadığı iddialı hedefleri bile aştı. Yeni Clio, Renault’nun kalite alanında başlattığı yeni yaklaşımın somut örneklerinden birini oluşturuyor.
Hedef, yılı yüzde 30 üretim ve ihracat artışı ile bitirmek
Oyak Renault, Yeni Clio ile boyut değiştirerek yarattığı toplam ek 1.200 kişilik istihdam ile yıl sonuna dek 240 bin otomobil üretimi gerçekleştirmeyi ve bunun üçte ikisini ihraç etmeyi planlıyor. Bunun yanı sıra bu yılın ilk yarısında da Türkiye’nin en çok satılan iki otomobili olan Mégane II Sedan ve Clio Symbol üretimi ve ihracatı devam edecek. Oyak Renault’nun, yılın ilk 6 ayı sonunda, geçen yıla oranla yüzde 30-35 arasında artan üretim ve ihracatı, hedefini gerçekleştirme yolunda olduğunu gösteriyor.
Dacia markasının yükselişi 2006 yılında da devam edecek
Renault Grubu’nun yeni markası olan Dacia, her geçen gün kendine piyasada daha çok yer buluyor. Batı Avrupa’da da 2005 yılı Haziran ayında lansmanı gerçekleştirilen Dacia, Fransa’da 2005 sonu itibarıyla 8 bin 588 adet gibi önemli satış rakamları elde etti. 2004 Kasım ayında ticarileştirilmesinden itibaren büyük başarı gösteren Logan, yeni dizel motoruyla Dacia markasının Türkiye’deki konumuna olumlu katkıda bulundu. Dacia, Türkiye’de 2006 yılının ilk yarısında gerçekleştirdiği 4 bin 136 adet satışla yüzde 2,1 pazar payı elde etti. Dacia markasının bilinilirliği 2006 yılında da artmaya devam etti.
Dacia satış ve satış-sonrası ağı, bu gelişme trendine paralel olarak hızla yenileniyor ve genişliyor. Geçtiğimiz yıl 60 olan yetkili satıcı sayısı, 2006 yılının ilk yarısında 63 adete yükseldi. Renault’ya servis veren bütün yetkili servis noktaları Dacia’ya da hizmet veriyor. Bu nedenle yedek parça tedariği son derece hızlı ve tüketiciye herhangi bir sorun yaşatmayacak şekilde gerçekleşiyor. Dacia’nın yükseliş trendi, önümüzdeki yıllarda genişleyecek olan Dacia ürün gamı ile devam edecek. 2006 yılında daha sportif bir sürüş arayanların ihtiyacını karşılamak üzere, Logan 1.6’ya 16 supaplı bir motor seçeneği daha eklenecek.