Muhteþem Yüzyýl çalýmý
Transfer savaþlarýnda Behzat Ç ve Muhteþem Yüzyýl'ý kapan TVen, Show TV'nin son dakika çalýmýyla 'Muhteþem Yüzyýl'ý kaçýrdý
Dizi camiasý son günlerde Doðuþ Yayýn Grubu’nun yeni televizyon kanalý TVen’in ‘muhteþem’ transferleriyle çalkalanýyordu. Ancak iddialara göre, Show TV’de yayýmlanan Muhteþem Yüzyýl’ý, yapýmcýsý Timur Savcý’yý ikna ederek 45 milyon dolar gibi rekor bir fiyatla transfer eden TVen’e, Show TV son dakika çalýmý attý.
Radikal'de yer alan haberde TVen ile görüþmelerini sonlandýran dizinin yapýmcýsý Savcý, Show TV’nin yeni teklifini kabul ederek, Muhteþem Yüzyýl’ý doðduðu kanalda büyütme kararý aldý. Kulislerde bunlar konuþulurken Timur Savcý’nýn patronu olduðu Tims Production, konuyla ilgili herhangi bir açýklama yapmadý.
Muhteþem Yüzyýl’ý son dakika elinden kaçýran TVen’in þu anki tek transfer kozu ise Star TV’de reyting rekorlarý kýran polisiye dizi Behzat Ç. oldu. TVen, Behzat Ç için bölüm baþýna 400 bin TL ödeyecek.
Transfer savaþlarýnýn bir diðer örneði de Kurtlar Vadisi’ni kapan TNT’de yaþandý. Birbiri ardýna patlayan transferlerin rekor fiyatlarý Türkiye’de dizi sektörünün ne büyüklüðe ulaþtýðýnýn en büyük göstergesi.
700 MÝLYON DOLARLIK SEKTÖR
Türkiye’de 700 milyon dolarlýk büyüklüðe ulaþan ve her yýl en az yüzde 20 büyüyen dizi sektörü, yüksek reklam gelirleriyle TV kanallarýnýn iþtahýný kabartýyor. Çünkü büyüklüðü yaklaþýk 5 milyar TL’yi bulan reklam sektörünün son yýllarda en büyük gözdesi yerli diziler.
80 dakikalýk bir dizinin arasýna yaklaþýk 30 dakikalýk reklam alýnýyor. Reklam tarifeleri kanallara göre farklýlýk gösterse de, prime time’da yayýmlanan dizi arasýndaki reklamlarýn saniye fiyatý 200 ile 400 TL arasýnda deðiþiyor.
Televizyonlarýn prime time’larýnýn yüzde 80’ini diziler iþgal ederken, bu dilimdeki reklam gelirleri ise televizyonlarýn kazancýnýn yaklaþýk yüzde 80’ini oluþturuyor. En çok izlenen dizilerin 30 saniyelik reklam spotu en az 7 bin dolardan baþlýyor.
Reklam gelirleri kadar sponsorluklar da dizi ekonomisinde önemli bir yer tutuyor. Ürünlerini marka yapmak ya da marka bilinirliklerini arttýrmak isteyen firmalar, tüketiciye kendilerini en hýzlý tanýtma yollarýndan biri olarak yerli dizileri görüyor. Bölüm baþýna 10 bin TL ile baþlayan ana sponsorluk, devam eden bölümlerde 70 bin TL’ye kadar çýkabiliyor.
YABANCILAR GÖZ DÝKTÝ
Dizi sektöründe yaþanan kýyasýya rekabetin transferleri ateþlediðini belirten Global Agency CEO’su Ýzzet Pinto, “Türkiye’de reklam gelirleri çok hýzlý büyüyor. Bunda dizilerin payý yüksek. Kanallar için yüksek reytingli ve marka deðeri olan dizileri kapmak büyük avantaj” dedi.
Pinto, Türkiye’de çok hýzlý büyüyen dizi sektörünün yabancýlarýn da dikkatini çektiðini söyledi. Ýç pazarda bunlar olurken Türkiye’nin dizi ihracatýnýn da bir yýlda ikiye katlandýðýný belirten Pinto, bu yýl 100 milyon dolar, gelecek yýl da 150 milyon dolarlýk ihracat hedeflediklerine dikkat çekti.
Son olarak Muhteþem Yüzyýl’ý Japonya’ya satmak üzere olduklarýný anlatan Pinto, “Muhteþem Yüzyýl 20 ül***e ulaþtý. Diziyi Rusya’ya da sattýk. Yani Hürrem’i kendi ülkesine gönderdik. 21 Aralýk’ta ayný anda yayýna girecek” dedi. Pinto, 25 ül***e ulaþan ihracatta Muhteþem Yüzyýl’ýn da büyük payý olduðunu vurguladý.
Posta
Yer imleri