COEMAR
05-09-2006, 04:00
Only the registered members can see the link BMW X5 modeli 1999`da piyasaya ilk çıktığında otomobil piyasasında yeni bir segment yarattı. BMW X5, gerçek sportif sürüş özelliğine sahip olan ilk SUV tipi araçtı.
BMW, rakiplerinin kullanıma yönelik ürünlerine karşı dinamik niteliğini ön plana çıkaran Sportif Aktivite Aracı (SAV) deyimini yarattı. 1999`daki Frankfurt Motor Show`daki çıkışının üzerinden yedi yıl geçmesine rağmen, BMW yepyeni X5 Sportif Aktivite Aracını sunarak ilkler listesinde yer aldığını vurguluyor. Yeni BMW X5, dünyada ilk Head up Display ve aktif süspansiyon sistemini yani BMW`nun adaptif sürüş paketini sunan SAV aracıdır.
Üstün manevra kabiliyeti veren aktif direksiyon ve ek güvenlik özellikli ilk Run Flat lastiklerin kullanıldığı ilk SAV aracıdır. Ayrıca ek pratiklik sağlayan üçüncü koltuk sırasını ilk sunan BMW aracı olmuştur.
Ekonomi ve emisyonda yeni standartlar
Yeni BMW X5, en son çıkan ve en gelişmiş motorlarla güçlendirildi. Önceki modeldeki motorla kıyaslandığında, her biri daha fazla güç üreten, ekonomik tüketim ve düşük emisyon değerleri sağlayan üç ünite seçeneği sunulmaktadır.
Dizel ekonomisi
BMW X5?de, 3.0d daha iyi emisyon değerleri vermesi ve daha ekonomik olması bakımından hassas piezo kristal enjeksiyon teknolojisi ile üretilmiş bir motor kullanılmıştır. Gelişmiş teknoloji sayesinde önceki 3.0 litrelik dizel motora göre 25 kg`lık hafiflik sağlanan alüminyum motor bloğunda X5 modeli yeni bir standart getiriyor. %8 daha az CO2 üretirken 13,8 km/lt ortalama yakıt tüketimi değerleriyle %7 oranında daha fazla yakıt verimi sağlıyor. 3.0d motorda CO2 emisyonu 231gr/km`lik olarak kaydedilmiştir.
Yeni X5 daha ekonomik olmasına rağmen artırılmış üstün bir güce sahiptir. 3.0d motorun çıkış gücü önceki modele oranla 231 bg yani %6 artmış ve azami tork 520Nm ile %4 fazladır. Bu azami tork 2,000`den 2,750 dev/dak kadar hızlı reaksiyonlarla çevik ve rahat bir sürüş sunar. BMW X5 3.0d`de bulunan bu gelişmiş motor, 0`dan 100 km/sa`ya 8,3 saniyede geçerek, 216 km/sa azami güce erişir. (Dinamik Paket bulunmayan modelde 210 km/sa).
Benzin gücü
Dünyanın en hafif altı silindirli benzinli motoru ile üretilen BMW X5 3.0si modeli, yüksek performans ve ekonomik sürüş için BMW patentli Çift VANOS ve VALVETRONIC değişken supaplı teknolojik donanımları sunar. Çift Vanos sistemi motor supaplarının açılma zamanını belirlerken, VALVETRONIC teknolojisi ne oranda açılacağını belirler. Bu sistemlerin çalışması gereken miktarda yakıtın kullanılmasını sağladığından motor optimum verimlilikle çalışır. Bu nedenle X5 3.0si modeli 10,9 lt/100 km ( önceki X5 3.0 i`ye göre %18 üstünlük) ortalama yakıt tüketimi ve 260 gr/km CO2 emisyon değeri ile azami sürüş keyfi yaşatır.
6.650 dev/dak`da 272 bg geliştirilmiş gücüyle motor, yüksek devir özelliği ve sesli egzozu ile rakiplerinden ayrılır. 2,750 devdak`da 315 Nm azami tork elde edilerek 0`dan 100 km/sa`e 8.1 saniyede geçer. Yeni BMW X5 3.0si modelinin azami hızı 225 km/sa`dır (Dinamik Paket donanımında).
Serinin amiral gemisi olan BMW X5 4.8i modeli 355 bg`lik motoru ile 0`dan 100 km/sa`e 6,5 sn`de ulaşır (Dinamik Paket donanımıyla). 4,799 cc`lik V8 motor ile azami hız 240 km/sa`tir . Bu üstün performansa rağmen yakıt tüketimi ortalama 12,5 lt/100 km ve CO2 emisyonu 299 gr/km`dir.
Yeni altı vitesli otomatik şanzıman
Yeni BMW X5 daha hızlı geçiş özelliğine sahip yeni altı vitesli otomatik şanzımanı sunar. Yeni şanzımandaki ileri yazılım sayesinde önceki otomatik şanzımana göre vites geçiş zamanını %50 oranında hızlandıran yeni bir tork konvertörü bulunmaktadır. Vites kolu yeni tasarımıyla orta konsolu ferahlatarak ek saklama bölmeleri ve bardak tutucu alanı sağlar. Elektronik park freni klasik el freninin yerini alarak ergonomiyi artırır.
Sürüş dinamikleri ve güvenlik
BMW X5 üstün güvenlik garantisi ve yol tutuş kabiliyeti sunar. Akıllı xDrive dört çekerli sürüş sistemi yol tutuşuna göre ön ve arka tekerleklere güç sağlamakla kalmaz, aynı zamanda BMW X serisinde daha önce sunulmayan Adaptif Sürüş ve Aktif Direksiyon sistemleriyle özellik kazanır. Adaptif Sürüş sisteminde kullanılan hidrolik viraj çubukları sayesinde virajlarda gövdenin yana yatarak fazla eğilmesi ve yolcuların bundan rahatsız olması önlenir. Buna ek olarak Adaptif Sürüş süspansiyon sistemini optimum konforu sağlamak üzere sürekli ayarlayan elektronik amortisör kontrol sistemine sahiptir. Aktif Direksiyon sistemi direksiyon mili ile kesişen elektronik planet dişlisini kullanarak sürücüye düşük hızda kendi uyguladığı frenden daha fazlasını uygulayarak rahat park yapma imkanı sağlar. Yüksek hızda ise daha rahat ve sağlam bir sürüş sağlanır.
BMW, rakiplerinin kullanıma yönelik ürünlerine karşı dinamik niteliğini ön plana çıkaran Sportif Aktivite Aracı (SAV) deyimini yarattı. 1999`daki Frankfurt Motor Show`daki çıkışının üzerinden yedi yıl geçmesine rağmen, BMW yepyeni X5 Sportif Aktivite Aracını sunarak ilkler listesinde yer aldığını vurguluyor. Yeni BMW X5, dünyada ilk Head up Display ve aktif süspansiyon sistemini yani BMW`nun adaptif sürüş paketini sunan SAV aracıdır.
Üstün manevra kabiliyeti veren aktif direksiyon ve ek güvenlik özellikli ilk Run Flat lastiklerin kullanıldığı ilk SAV aracıdır. Ayrıca ek pratiklik sağlayan üçüncü koltuk sırasını ilk sunan BMW aracı olmuştur.
Ekonomi ve emisyonda yeni standartlar
Yeni BMW X5, en son çıkan ve en gelişmiş motorlarla güçlendirildi. Önceki modeldeki motorla kıyaslandığında, her biri daha fazla güç üreten, ekonomik tüketim ve düşük emisyon değerleri sağlayan üç ünite seçeneği sunulmaktadır.
Dizel ekonomisi
BMW X5?de, 3.0d daha iyi emisyon değerleri vermesi ve daha ekonomik olması bakımından hassas piezo kristal enjeksiyon teknolojisi ile üretilmiş bir motor kullanılmıştır. Gelişmiş teknoloji sayesinde önceki 3.0 litrelik dizel motora göre 25 kg`lık hafiflik sağlanan alüminyum motor bloğunda X5 modeli yeni bir standart getiriyor. %8 daha az CO2 üretirken 13,8 km/lt ortalama yakıt tüketimi değerleriyle %7 oranında daha fazla yakıt verimi sağlıyor. 3.0d motorda CO2 emisyonu 231gr/km`lik olarak kaydedilmiştir.
Yeni X5 daha ekonomik olmasına rağmen artırılmış üstün bir güce sahiptir. 3.0d motorun çıkış gücü önceki modele oranla 231 bg yani %6 artmış ve azami tork 520Nm ile %4 fazladır. Bu azami tork 2,000`den 2,750 dev/dak kadar hızlı reaksiyonlarla çevik ve rahat bir sürüş sunar. BMW X5 3.0d`de bulunan bu gelişmiş motor, 0`dan 100 km/sa`ya 8,3 saniyede geçerek, 216 km/sa azami güce erişir. (Dinamik Paket bulunmayan modelde 210 km/sa).
Benzin gücü
Dünyanın en hafif altı silindirli benzinli motoru ile üretilen BMW X5 3.0si modeli, yüksek performans ve ekonomik sürüş için BMW patentli Çift VANOS ve VALVETRONIC değişken supaplı teknolojik donanımları sunar. Çift Vanos sistemi motor supaplarının açılma zamanını belirlerken, VALVETRONIC teknolojisi ne oranda açılacağını belirler. Bu sistemlerin çalışması gereken miktarda yakıtın kullanılmasını sağladığından motor optimum verimlilikle çalışır. Bu nedenle X5 3.0si modeli 10,9 lt/100 km ( önceki X5 3.0 i`ye göre %18 üstünlük) ortalama yakıt tüketimi ve 260 gr/km CO2 emisyon değeri ile azami sürüş keyfi yaşatır.
6.650 dev/dak`da 272 bg geliştirilmiş gücüyle motor, yüksek devir özelliği ve sesli egzozu ile rakiplerinden ayrılır. 2,750 devdak`da 315 Nm azami tork elde edilerek 0`dan 100 km/sa`e 8.1 saniyede geçer. Yeni BMW X5 3.0si modelinin azami hızı 225 km/sa`dır (Dinamik Paket donanımında).
Serinin amiral gemisi olan BMW X5 4.8i modeli 355 bg`lik motoru ile 0`dan 100 km/sa`e 6,5 sn`de ulaşır (Dinamik Paket donanımıyla). 4,799 cc`lik V8 motor ile azami hız 240 km/sa`tir . Bu üstün performansa rağmen yakıt tüketimi ortalama 12,5 lt/100 km ve CO2 emisyonu 299 gr/km`dir.
Yeni altı vitesli otomatik şanzıman
Yeni BMW X5 daha hızlı geçiş özelliğine sahip yeni altı vitesli otomatik şanzımanı sunar. Yeni şanzımandaki ileri yazılım sayesinde önceki otomatik şanzımana göre vites geçiş zamanını %50 oranında hızlandıran yeni bir tork konvertörü bulunmaktadır. Vites kolu yeni tasarımıyla orta konsolu ferahlatarak ek saklama bölmeleri ve bardak tutucu alanı sağlar. Elektronik park freni klasik el freninin yerini alarak ergonomiyi artırır.
Sürüş dinamikleri ve güvenlik
BMW X5 üstün güvenlik garantisi ve yol tutuş kabiliyeti sunar. Akıllı xDrive dört çekerli sürüş sistemi yol tutuşuna göre ön ve arka tekerleklere güç sağlamakla kalmaz, aynı zamanda BMW X serisinde daha önce sunulmayan Adaptif Sürüş ve Aktif Direksiyon sistemleriyle özellik kazanır. Adaptif Sürüş sisteminde kullanılan hidrolik viraj çubukları sayesinde virajlarda gövdenin yana yatarak fazla eğilmesi ve yolcuların bundan rahatsız olması önlenir. Buna ek olarak Adaptif Sürüş süspansiyon sistemini optimum konforu sağlamak üzere sürekli ayarlayan elektronik amortisör kontrol sistemine sahiptir. Aktif Direksiyon sistemi direksiyon mili ile kesişen elektronik planet dişlisini kullanarak sürücüye düşük hızda kendi uyguladığı frenden daha fazlasını uygulayarak rahat park yapma imkanı sağlar. Yüksek hızda ise daha rahat ve sağlam bir sürüş sağlanır.