Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : namaz kılmayanların dünyada başlarına gelecek 15 bela



bayram tv
28-04-2013, 02:58
ALİ İBNİ EBİ TALİB RADIYALLAHU ANH .. RASULÜLLAH SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM İN ŞÖYLE BUYURDUGUNU RİVAYET ETMİŞTİR..
1. ömründen bereket alınır
2. suratından salihlerin siması .. iyilerin görüntürsü... silinir.
3. her ne amal işlerse ALLAH-U TE ALA ona mükafat vermez.
4. kendisi için göklere hiçbir dua yükseltilmez.
5. salihlerin duasında onum içn hiçbir nasib bulunmaz.
-ölüm sırasında kendisine isabet edeck olanlar-
1. şüphesiz ki o zillet ve hakarete ugramış olarak ölür.
2. aç olarak ölür.
3. susuz olarak ölür . -o dereceki dünyanın denizleri kendisine içirelecek olsa susuzlugundan kanmaz.
-kabrinda kendisine çarpacak olan azaplar-
1. kabri kandisine o kadar daraltılırki kaburgaları bir birine geçer.
2. kabri ona ateş olarak tutuşturulur da böylece o gece gündüz ateş közleri üzerinde döner durur .
3. kabrinde ona .kel pehlivan. adında bir yılan musallat edilir ki, onun iki gözü, ateşten tırnakları ise demirdendir herbir tırnagın uzunlugu bir günlük mesafededir o yılan ölüyle konuşurken ona ben kel pehlivanım der sesi çok gürültülü yıldırım sesi gibidir o ..RABBİM ..bana emretti ki sabah namazını terk ettin diye sana güneşin doguşundan sonraki zamana kadar vuracagım ögle namazını terk ettigin içinde seni ikindi vaktine kadar dövecegim ikindi namazınıda zayi ettigin içinde akşama kadar sana spoa atacagım akşam namazınıda terk ettigin içinde yarsıya kadar darbe indirecegim yatsı namazınıdan sebeb sabaha kadar darbeler indirecegim der, ona her darbeyi indirdiginde ölü yerin içine yetmiş arşın batar böylece kıyamet gününe kadar kabirde azaba ugrara durur , kabirde çıkacagı zaman kıyamet duragın karşılacakları ise
1. zor bir muhasebeye tutulmaktır.
2. ..ALLAH-U TE ALA..nın gazabına ugramaktır.
3. cehenneme sokulmaktır...------İBNİ ABBAS RADIYALLAHU AHN.... RASULLULLAH SALLALAHU ALEYHİ VE SELLEM... BANA HİTABEN BUYURDUKİ......EY İBNİ ABBAS..
.sabah namazını kılamyana melekler ey zarardaki kşi diye seslenir..
ögle namazını kılmayanada melekler ey vefasız adam diye hitab ederler.
ikindi namazını klımayana ise melekler ey nanakör diye ses verirler.
akşam namazını kılmayanade melekler ey hakkı örtbas edici şahıs diye seslenirler .
her kim yatsıyı kılmazsa onada melekler ey .ALLAHIN..rahmetinden ümit kesmiş kişi ..RASULLÜLAH S.A V. senden uzaktır şeklinde çagrıda bulunurlar...
melekler sabah namazını terk edene ey facir.. fisku fücur işleyen kötü adam der
ögle namazını terk edene ey hasir dünyada ahirette karlarını kaybederek en büyük zarar ve ziyana ugrayan kişi derler
ikindi namazını terk edene ey asi ..RABBİNİN.. en büyük emrine karşı gelen günahkar kimse derler
akşam namazını terk edene ey .KAFİR. ........RABBİNİN.... bunca nimetine nankörlük edip de onları şükranla karşılamayan adam derler
yatsı namazını terk edenlere de ey ziyankar ..ALLAH.. da seni zayi etsin diye beddu ederler .... arkadaşlar bunların daha kapsamlısını MUSATAFA ÖZŞİMŞEKLER HOCA EFENDİNİN . youtubede bu konu hakkında videosu vardır izlemenizi tavsiye ederim tebii farklı konulardaki videolurı pas geçmeyelim tv 5 kanalında her perşembe şu an yayın saati 21 10 sırasında canlı yayında oluyor türksat 3a 12729 h 30000 fec 5-6 dsmart 134 kanal digitürkte ve teledünyada varmı bilmiyorum....ALLAH.. dinleyip ibret alanlardan eylesin.... nice insanlar var sabah güneşini görürler ama akşam güneşini göremezler.. nice insanlar var akşam güneşini görüpde sabah güneşini göremezler....


NAMAZ KILMAMANIN ZİNA VE CİNAYETTEN DAHA BÜYÜK GÜNAH OLUŞU
İBNİ HAZMrahimehullah demiştirki

şirk koşmaktan sonra namazın vakti çkıncıya kadar kılınmamasından ve haksız yere bir mümini öldürmekten daha büyük bir günah yoktur...

İBNÜ L CEVZİ rahimehullah ın da beyenı vechile İBNİ HAZM rahimehullah bu sözü bir sened mesabesindedir zira o en büyük alimlerden biridir

bir vakit namazın vaktinden çıkartılması şirkten sonra adam öldürmekten bile önce gelen en büyük günah ise ya hiç kılmamanın ne büyük günah oldugunu siz düşünün..

ABDULLAH İBNİ ÖMER EBİ BEKR radıyallahu anh.... fetava... isimli eserinde şöyle demiştir namazı tamamen terk eden yahut bazen ihlal eden hatta bir vakit namazı dahi kasten terk eden kişi bütün alimlerin ittifakıyla fasık sayılmıştır ve bu kişinin imansız ölmesinden endişe edilir ..ALLAH U TE ALA.. muhafaza eylesin..

rivayete göre israilogularından bir kadın MUSA aleyhisselam a gelerek ey .ALLAHIN.. peygamberi ben çok büyük bir günah işledim şimdi ..ALLAH U TE ALA.. ya tevbe ettim benim için ..ALLAHA.. yalavarda günahımı bagışlasın ve tavbemi kabul etsin dedi
MUSA aleyhisselam ona senin günahın nedir deyince o
ey ALLAHIN peygamberi ben zine ettim ve bir çocuk dogurdum sonra onu öldürdüm dedi
bunu duyan MUSA alayhisselam
ey kötü kadın çık git gökten bir ateş inip de senin ugursuzlugun yüzünden bizide yakmasın deyince kadın kalbi kırık bir vaziyette onun yanından çıktı
bunun üzerine cebrail aleyhisselam inerek
ey musa RAB TE ALA sana soruyorki
o tevbe eden kadını niçin geri çevirdin ondan daha kötüsünü bulamadınmı deyince musa alayhiselam
ey cebrail bundan kötüsü de kimmiş dedi o da
KASITLI OLARAK NAMAZI TERK EDENDİR DEDİ..


Namazi kazaya birakanlarin her vakte karşilik ****en sene cehennemde kalacagi

her kim vakit geçinceye kadar namazi terk ederse cehennemde ****en sene azap edilecektir

diger rivayette kaza etsede buyurulmuştur
kabbani rahimehullah in takriratindaki nakiline göre ibnü abdisselam rahimehullah
kasten kazaya kalan bir namazin cehennemden başka bir keffareti yoktur demiştir

bu haberde geçen hukub tabiri ****en sene demektir her sene üç yüz altmiş beş gün kabul edilip ahiretin her bir günü ise dünya senelerinden bin sendir yani bir vakit namazi birakmak öyle büyük günahtir ki ..ALLH U TE ALA .. onun cezasini tam olarak verecek olsaydi elbette kuluna bu kadar sene azap ederdi

velakin tevbe edip kaza eden kuluna ceza vermeyerek iyilikte bulunacaktir..

şimdi bazı insanlar bunlar dindar geçinler der tamam be sen cennete girde kapıyıda kapat bizide alma da bize karışma vs. çok duyduk önemli degil freni patlamış kamyon gibi girin cehenneme denilseydi bugün islam bu kadar büyük cografayda olamazdı her müslüman din kardeşini dilini döndügü kadar teblig etmeli ama karşıdakinin dili kuvvetlidir sonra sen dinden çıkarsın DİKKAT ET hiç bir şey bilmiyorsan kardeşim şu içkiyi içme gel namaz kılalım vs en azında ufak ufak teblig edin saygılar..

muslum-baba
28-04-2013, 12:30
cuma günleri kılana bir şey olurmu ?...

bayram tv
28-04-2013, 13:04
cuma günleri kılana bir şey olurmu ?...


sorunun cavabı var konu içinde dikkatli oku ama bilemeyiz ALLAHU TE ALA af edermi etmezmi kılma imkanın var ise kılmalIyız bir söz var KAFİR DEGİLSEN DELİ DEGİLSEN HAYVAN DEGİLSEN VE MÜSLÜMANSAN ÜZERİNE FARZDIR

muslum-baba
28-04-2013, 13:38
sorunun cavabı var konu içinde dikkatli oku ama bilemeyiz ALLAHU TE ALA af edermi etmezmi kılma imkanın var ise kılmalIyız bir söz var KAFİR DEGİLSEN DELİ DEGİLSEN HAYVAN DEGİLSEN VE MÜSLÜMANSAN ÜZERİNE FARZDIR

bütün günümüz çalışmakla geçiyor zaman ayıramıyorsun aylak adam değilsinki herğün kılasın sadece cuma günleri kılınırsa fakit bulamıyorsun..

bayram tv
28-04-2013, 13:45
bütün günümüz çalışmakla geçiyor zaman ayıramıyorsun aylak adam değilsinki herğün kılasın sadece cuma günleri kılınırsa fakit bulamıyorsun..


bizim işyerinde isteyen 5 vakit kılabilyor ufak bir oda elbisemizi degiştirdigimiz orada bölümde çalışan kılabiliyor

muslum-baba
28-04-2013, 13:48
bizim işyerinde isteyen 5 vakit kılabilyor ufak bir oda elbisemizi degiştirdigimiz orada bölümde çalışan kılabiliyor

bizde yaşlandığımızda emekli oldan tam ğün kılacağız allah o ğünleri gösterir....işallah....

bayram tv
28-04-2013, 15:12
bizde yaşlandığımızda emekli oldan tam ğün kılacağız allah o ğünleri gösterir....işallah....

kendimiz öyle kandırmayalım bakalım ömrün yetcekmi sabahı görme garantimizmi var

bu videoyu dikkatle dinleyelim

Only the registered members can see the link

bayram tv
28-04-2013, 15:23
ne güzel anlattmış

Only the registered members can see the link

MUTAF
28-04-2013, 17:20
inanmıyorum böyle şeylere..
Öyle bişey yok !!!

(Müslümanım)

bayram tv
29-04-2013, 00:16
inanmıyorum böyle şeylere..
Öyle bişey yok !!!

(Müslümanım)

İSLAM DİNİNDE NAMAZ YOK DİYORSAN dikkat izle dinle bunlardı izleyip halende ben inanmıyorum diyorsan sen bir imanını bir yokla

bu video bir izle hangi sözler dinden çıkartır DİKKAT EDELİM bir sözle islamdan çıkarsınız bir imanlı şehadetle de islama girersiniz

Only the registered members can see the link



Only the registered members can see the link

Only the registered members can see the link

Only the registered members can see the link

Only the registered members can see the link

beydemir
29-04-2013, 04:47
bizde yaşlandığımızda emekli oldan tam ğün kılacağız allah o ğünleri gösterir....işallah....

inşaallah o günleri görürsün. namazınıda eda edersin. ancak 5 vakit namaz insanlara hergün farz 5 vakit namaza toplam günde yarım saat yetiyor elimizde ne kadar yaşayacağımıza dair senedimiz yok onun için hemen başlamak en iyisi derim ben

hilalyıldız
29-04-2013, 13:22
inanmıyorum böyle şeylere..
Öyle bişey yok !!!

(Müslümanım)

S.A.Son dönemde Kuran ve din üzerine yapılan tartışmalardan biri de Kuran`da namaz ibadetinin olup olmadığı ile ilgili. Bu tartışmada bir grup insan farsça `namaz` kelimesinin Kuran`ın arapça orijinalinde geçmediğinden ve Kuran`da namaz olarak anlaşılan ya da Kuran meallerinde tercüme edilen `salat` kelimesinin dua anlamına geldiğinden hareketle Kuran`da namaz ibadetinin olmadığını sadece Allah`a dua etmekten bahsedildiğini iddia etmekteler. Bu kişilerin bir kısmının, ne yazık ki, dinde kendilerine zor gelen veya uygulamak istemedikleri bazı emir ve yasakları, ayetleri farklı yorumlayarak, kelimelerin anlamlarını kaydırarak ya da bazı ayetleri göz ardı ederek yok saymaya çalıştıklarını dahası etrafındaki insanları da buna inandırmaya çalıştıklarını düşünüyorum.

Kuran`dan namaz ibadetinin anlaşılması konusunda bir diğer eleştirilmesi gereken yorum ise gelenekçi, mezhepçi dediğimiz Allah`ın dininin uydurulmuş, dejenere edilmiş şeklini uygulamaya çalışan çevreden gelen yaklaşımlar. Bu çevre dini sadece Kuran`dan anlar yani dini hüküm konusunda Allah`a hadis, mezhep imamları ve sözde alimler yoluyla ortaklar getirmezsek namazı nasıl kılarız diye eleştiriler getirmektedir.
Kuran`da farsça `namaz` kelimesinin geçmediği, arapça `salat` kelimesinin geçtiği doğrudur. Kuran`da `namaz` kelimesi geçmemektedir peki acaba bizim ve tüm dünyadaki müslümanların uyguladığı, öncesinde abdest almamızın emredildiği, belirli vakitlerde inananlara farz kılınmış olan, Allah`ın huzurunda Kabe`ye dönük şekilde ayakta durarak, eğilerek, yere kapanarak Allah`a dua etmeyi, Allah`ı anmayı içeren ibadetten Kuran`da bahsedilmekte midir?
Kuran`da namaz olarak da tercüme edilen `salat` kelimesi `bağlantı kurmak, dua etmek` gibi anlamlara gelip kulun Allah ile bağlantı kurması anlamında da kullanılır. `Salat` kelimesi `ikame` fiiliyle beraber `namaz kılmak` anlamında kullanılır. Çünkü Kuran`da Allah`ın bize emrettiği namaz ibadeti bütün detayları ile ayetlerde ifade edilir. Kuran`a göre namaz Allah`ı zikretmek için yapılan bir ibadettir (20 – Taha Suresi – 14). Kuran’da bununlar beraber (2-Bakara Suresi – 45) sabırla, namazla Allah’tan yardım dilemek geçer. Kuran’da ayrıca hareketli ibadet manasında üç kelime geçer. Bunlar;
1. “kıyam (ayakta durma)” (2 – Bakara Suresi – 238, 26 – Şuara Suresi – 218)
2. “rüku (eğilme)” (2 – Bakara Suresi – 43, 5 – Maide Suresi – 55, 48 – Fetih Suresi – 29)
3. “secde (yüz üstü yere kapanma)” (22 – Hac Suresi – 77, 48 – Fetih Suresi – 29, 39 – Zümer Suresi – 9) dir.
Kuran’da namazın, vakitleri belirlenmiş bir farz olduğu geçer (4-Nisa Suresi – 103). Korku zamanında bile namaz kılınmasını açıklayan Kuran, hiç şüphesiz farz namazlarının vakitlerini de eksiksiz olarak açıklamıştır. Kuran`ı Kerim inananlara günlük olarak Sabah Namazı (11 – Hud Suresi – 114, 24 – Nur Suresi – 58), Akşam Namazı (11 – Hud Suresi – 114, 24 – Nur Suresi – 58, 17 – İsra Suresi – 78) ve Orta Namazını (2 – Bakara Suresi – 238) farz kılmıştır. Ayrıca tüm inananlara, erkek – kadın ayrımı yapmaksızın, Cuma Namazını (62 – Cuma Suresi – 9-11) farz kılmıştır.
Kuran`da namaz öncesi abdest (5 – Maide Suresi -6) ve boy abdesti (4 – Nisa Suresi – 43) konuları da detaylı olarak aktarılmıştır. Tüm bunlara ek olarak Kuran`da kıbleye dönmek, savaşta namaz, korku anında namazı ve cenaze namazı gibi konularda da Allah inananları aydınlatmıştır.
Tüm bu ayetlerden hareketle ne Kuran`da namaz ibadetinin olmadığı ne de dini sadece Kuran`dan öğrenmemiz durumunda namaz kılamayacağımız iddiası doğrudur. Kuran`da, öncesinde abdest almamız gereken, vakitleriyle farz kılınmış ve ayakta durarak, eğilerek ve secde ederek Allah`ı anmamız şeklinde bir ibadet olmadığı düşüncesi Kuran`a uygun değildir. Bu olsa olsa Kuran`dan Allah`ın emirlerinden beğenmediklerini, uygulayamadıklarını ya da uygulamak istemediklerini yok saymaya çalışmaktır.
Dini sadece Kuran`dan anlamamız durumunda namaz kılamayacağımız düşüncesi de yanlıştır. Gelenekçi, mezhepçi din anlayışındaki uydurmalarla dolu, namazın huşu gibi çok önemli bir kavramından uzaklaştırırcasına bir yığın detaylara boğulmuş namazın Kuran`da olmadığı doğrudur. Ancak Allah Kuran`da gerçek dinindeki namazın nasıl kılınacağını detaylı bir biçimde açıklamıştır.
Namaz konusuyla daha da iyi anlaşılmaktadır ki dini sadece Kuran`dan anlama yaklaşımı, dini insanlara sempatik göstermek için kolaylaştırmak, modern değerlerle ve modern hayatla dini uzlaştırmak ve dini sadece insanların kalplerinde olan iyilik, sevgi gibi kavramlara indirgemek için yeni bir dini anlayış geliştirmek değildir. Dini yalnızca Kuran`a has kılmak Peygamberin ölümünden yüz yıllar sonra uydurulmuş olan hadisçi, mezhepçi din anlayışından Peygamberimizin de uyguladığı Allah`ın emrettiği din olan gerçek dine dönüştür.AEO.:praying::praying::praying:

hilalyıldız
29-04-2013, 13:28
inanmıyorum böyle şeylere..
Öyle bişey yok !!!

(Müslümanım)

S.A.Namazla ilgili Kur'an Ayetleri
1. "Şüphesiz ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar."

Ankebût sûresi (29), 45

Âyet-i kerîmenin tamamının anlamı şöyledir: "Sana vahyedilen kitabı oku ve namazı kıl. Şüphesiz ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir."

Âyette hayasızlık ve kötülük diye tercüme edilen "fahşâ" ve "münker" kelimelerinin anlamı daha kapsamlıdır. Fuhşiyat, açıktan ve alenî işlenilen bütün çirkinlikleri, edepsizlikleri ve ahlâk dışı davranışları ifade eden bir kelimedir. Münker de, aklın ve şerîatın beğenmediği bütün uygunsuz davranışları ve günahları ifade için kullanılır. Öncelikle namaz içinde böyle şeyler yapılmaz, onun gerektirdiği bütün edeplere uyularak namaz kılınır. Gerçekten şuurla ve hakikatına erilerek, farkında olunarak, ne olduğu bilinerek kılınan bir namaz, namaz dışında da insanı her türlü çirkinlikten, uygunsuz davranıştan, edep dışı hareketlerden alıkoyar. Onun için Resûl-i Ekrem Efendimiz: "Kim namaz kılar da o namaz kendisini hayasızlıktan ve kötülükten alıkoymazsa, o namaz olsa olsa onun Allah'tan daha fazla uzaklaşmasını sağlar" buyurmuştur (Münâvî, Feyzü'l-kadîr, VI, 221). Kur'an'ın namazla ilgili birçok âyeti vardır. Nevevî'nin konuyla ilgili olarak sadece bu âyetle yetinmesinin sebebi, onun kapsayıcılığından olsa gerektir.

2. "Namazlara, özellikle orta namaza devam ediniz."

Bakara sûresi (2), 238

Beş vakit namazı eksiksiz kılmak ve bunu ara vermeksizin yapmak gerekir. Çünkü âyetteki muhafaza kelimesi namazların eksiksiz, en mükemmel şekilde ve vaktinde kılınması gibi özellikleri kapsamına alır. Ayrıca bütün rükünlerini ve şartlarını da yerine getirerek namaz kılmamız icap eder. Zira âyetin devamındaki "Allah için boyun eğerek kalkın namaza durun" emri bunu gerektirir. Burada geçen kunut tabiri, taati, huşûu, boyun eğmeyi ve ayakta durmayı ifade eder ki, dilimizde buna divan durmak denir. Peygamberimiz: "Namazın en faziletlisi kunutu uzun olandır" buyurmuştur (Müslim, Müsâfirîn 164-165).

Orta namaz dediğimiz salât-ı vustânın hangi vaktin namazı olduğu hakkında çeşitli görüşler ileri sürülmüşse de, genel kabul gören ikindi namazı olduğudur. Sahâbeden Hz.Ali, İbni Mes'ûd, Ebû Eyyûb, İbni Ömer, Semüre İbni Cündeb, Ebû Hüreyre, İbni Abbas, Ebû Saîd el-Hudrî, Hz.Âişe ve daha birçokları salât-ı vustânın ikindi namazı olduğu görüşündedir. Ebû Hanîfe, İmam Mâlik, bir görüşünde İmam Şâfiî ve Ahmed İbni Hanbel de aynı kanaattedirler. Hz.Ömer, Ebû Mûsa ve Muâz'ın da aralarında bulunduğu bazı sahâbîler ise sabah namazı olduğunu söylemişlerdir. Bazı sahâbîlerin öğle namazı, bazılarının akşam, bazılarının da yatsı namazı dedikleri nakledilir. Hatta bu görüşler cuma namazından bayram namazına kadar uzanan bir çerçeveye oturtulmaya çalışılır. Bunların her biri üzerinde duracak değiliz. Fakat Peygamber Efendimiz'in: "Orta namaz ikindi namazıdır" hadisi (Tirmizî, Salât 19) ve Ahzab harbi gününde: "Bizi orta namazdan, ikindi namazından alıkoydular. Allah onların evlerini ve kabirlerini ateşle doldursun" (Müslim, Mesâcid 205) buyurması,"ikindi namazıdır" diyenlerin delilini teşkil etmektedir. Ayrı namazlar olduğunun ifade edilmesi de, bütün namazların korunması ve hiçbirinin ihmal edilmemesi gerektiğini ortaya koyar. Nitekim âyetin başında bütün namazları muhafaza ediniz emrinin yer alması bunun en kesin delilidir.

3. "Eğer tövbe ederler, namazı kılarlar, zekâtı verirlerse onları serbest bırakın."

Tevbe sûresi (9), 5

Bu ayetin tamamının anlamı şöyledir: "Haram ayları çıkınca Allah'a ortak koşanları nerede bulursanız öldürün; onları yakalayın, hapsedin ve her gözetleme yerinde oturup onları bekleyin. Eğer tövbe ederler, namazı kılarlar, zekâtı verirlerse onları serbest bırakın. Çünkü Allah bağışlayan, esirgeyendir."

İnsanın mü'min olmasının en önemli göstergelerinden biri namazdır. Namaz kılan insana âyette geçen muamelelerin hiçbiri yapılmaz. Bu âyetin hükmü müşrik Arapları kapsamaktadır. Onlar iman edip namaz kılmayı ve zekât vermeyi kabul edince, daha önce yapmış oldukları şeyler, küfür ve haksızlıklar bağışlanır. Çünkü İslam insanın geçmişini örter, kişi âdeta hayata yeni başlamış ve dünyaya yeni gelmiş gibi muamele görür.

4. "Cuma namazı kılınınca yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan isteyin. Allah'ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz."

Cum'a sûresi (62), 10

Cuma namazından önce ve sonra kılınacak sünnet namazlar hakkında 101 numaralı hadiste bilgi verilmiştir. Bu âyet-i kerîmenin bulunduğu Cuma sûresinin dokuzuncu âyetinde cuma ezanı okununca, işi gücü bırakıp Allah'ı anmak üzere cuma namazı kılınması gerektiği belirtilmekte, açıklamakta olduğumuz yukarıdaki onuncu âyette de cuma namazını kıldıktan sonra herkesin tamamen serbest olduğu, dilediği şekilde hareket edebileceği ifade edilmektedir. Diğer bir söyleyişle, cuma namazını kılan kimsenin bu görevini yerine getirmiş olduğu, şayet ticaretinin başına dönmek istiyorsa dönebileceği, ilim öğrenmek istiyorsa tekrar kitaplarının başına oturabileceği, ibadet etmek istiyorsa dilediği şekilde ibadet edebileceği, hatta dinlenmek istiyorsa dinlenebileceği ortaya konmaktadır. Âyet-i kerîmedeki "yeryüzüne dağılın" ifadesi kesin bir emir değildir. Artık herkesin dilediğini yapmakta serbest olduğu yönünde bir açıklamadır.

Âyet-i kerîmenin devamındaki "Allah'ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz" buyruğu, cuma namazı kılanlara bir hatırlatma ve uyarı mâhiyetindedir. Yüce Rabbimiz bu kısa ve özlü tavsiyesi ile bize şöyle demektedir:

Siz cuma namazını kılmakla bir görevi yerine getirdiniz, artık dağılıp gidebilirsiniz; ama kendinizi büsbütün dünyaya kaptırmayın. Kalbinizi devamlı surette canlı ve uyanık tutabilmek için işinizin başında veya evinizde iken yahut bir yere gelip giderken Allah'ın adını anıp zikrederek, zaman zaman Kur'an okuyarak, nâfile namazlar kılarak, Allah'ın kullarına ve diğer mahlûkatına iyi davranıp hizmet ederek, O'nun size esirgemeden verdiği lütufları düşünerek Cenâb-ı Hakk'ı her fırsatta anıp zikredin. Böyle davranırsanız Allah'ın rızâsını kazanabilir ve dolayısıyla kurtuluşa erebilirsiniz.

5. "Gecenin bir bölümünde de uyanıp kalk ve sana mahsus olmak üzere, nâfile namaz kıl; ola ki bu sâyede Rabbin seni övgüye değer bir makama ulaştırır." İsrâ sûresi (17), 79

Âyet-i kerîmede Peygamber Efendimiz'den, gecenin bir kısmında uykudan kalkması ve namaz kılması istenmektedir. Arapçada geceleyin uykudan uyanarak namaz kılmaya teheccüt dendiği için bu namaza da teheccüt namazı adı verilmiştir.

Peygamber Efendimiz bütün gece uyumayıp namaz kılan sahâbîlerini ikaz etmiş, bunun vücudu yorgun düşüreceğini dikkate alarak bütün gece ibadet etmeyi doğru bulmamıştır. 152 numaralı hadiste geniş bir şekilde ele alındığı üzere, Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem genç sahâbîsi Abdullah İbni Amr İbni Âs'ın kendini hırpalarcasına ibadet etmesini yasaklamıştır.

Âyet-i kerîmeden anlaşıldığına göre teheccüt namazı sadece Peygamber Efendimiz'in şahsına mahsus bir ibadettir. Bu ibadetin Resûlullah için fazladan bir fazilet yani mendup ve nâfile olduğunu söyleyen âlimler vardır. Onları böyle düşünmeye sevk eden, Peygamber aleyhisselâm'ın geçmişte kalan ve ileride işlenmesi mümkün görülen bütün günahlarının bağışlanmasıdır. Ümmeti için durum elbette farklıdır. Gece namazı onların günahlarına kefâret ve bağışlanmalarına sebep olur. Bazı âlimler ise teheccüt namazı denilen gece namazının Peygamber Efendimiz için beş vakit namaz üzerine ilâve edilmiş fazladan bir farz olduğunu söylemişler, bu özel farz ile onun ümmetine olan üstünlüğünün bir kere daha pekiştirildiğini belirtmişlerdir.

Âyette "Ola ki bu sâyede Rabbin seni övgüye değer bir makama ulaştırır" diye belirtilen makâm-ı mahmûd, hamd, minnet ve teşekkürlerini sunma makamı demektir. Bu yüce makam Resûl-i Ekrem Efendimiz'e mahsustur. Kıyamet gününde her ümmet, diğer bir ifadeyle bütün beşeriyet Resûlullah'ın şefaatıyla mahşerdeki o korkunç bekleyişten bir an önce kurtulmak isteyecekler, kurtulur kurtulmaz da ona bu lütuf ve şefâatinden dolayı şükranlarını sunacaklardır. Makâm-ı mahmûd'un, makâm-ı şefaat olduğu söylenebilir.

6. "Vücutları yatak yüzü görmez."

Secde sûresi (32), 16

Vücutlarının yatak yüzü görmediği belirtilen kimseler, geceleyin kalkıp Allah rızâsı için ibadet eden, namaz kılan, dua eden kimselerdir. Bu âyet-i kerîmenin tamamı şöyledir:

"Korkuyla ve ümitle Rablerine yalvarıp ibadet ettikleri için vücutları yatak yüzü görmez. Kendilerine verdiğimiz nimetlerden Allah yolunda harcarlar."

Geceleri kalkıp ibadet eden kimselerin mükâfatı yukarıdaki âyetin devamında (17 numaralı âyette) şöyle belirtilmektedir:

"Yaptıklarına karşılık olarak onlar için kendilerini mutlu edecek ne güzel nimetler hazırlanıp saklandığını bilemezler."

Âyet-i kerîmede bu mükâfatın büyüklüğünü hiç kimsenin tahmin ve hayal edemeyeceği belirtilmektedir. Onun ne muazzam ve erişilmez bir mükâfat olduğunu sadece Cenâb-ı Hak bilir. 1884 numaralı hadiste geleceği üzere Peygamber Efendimiz Allah Teâlâ'nın has kulları için hazırladığı bu mükâfatı hiçbir gözün görmediğini, hiçbir kulağın duymadığını, bu büyük lutfun hiçbir insanın hatır ve hayalinden geçmediğini söylemiştir.

İbadet ve tâatla meşgul oldukları için vücutları yatak yüzü görmeyen bu bahtiyar insanlardan, aşağıdaki âyette şöyle söz edilmektedir:

7. "Geceleri pek az uyurlar."

Zâriyât sûresi (51), 17

Âyet-i kerîmenin baş tarafından itibaren cenneti kazanmış muttakî insanların özellikleri sayılmakta, bu özelliklerden birinin, dünyada iken geceleri teheccüt namazı kılmak için pek az uyumaları, zamanlarını Allah'a ibadet ve dua ile geçirmeleri olduğu belirtilmektedir. Bir sonraki âyette onların bu ibadetlerinin seher vakitlerine kadar devam ettiğine işaretle "seher vakitlerinde bağışlanma diledikleri" söylenmektedir.

Hayatın fâni, ömrün kısa, dünyanın gelip geçici olduğu unutulmamalı, sağlığın ve gençliğin pek çabuk tükenen birer sermâye olduğu göz ardı edilmemelidir. Geceleri kalkıp ibadet ve dua etmek nefsimize hoş gelmediğinden, tembelliğimize kılıf bulmak için bin dereden su getirmekteyiz. Halbuki bize ömür sermayesini lütfeden Allah Teâlâ, başka âyetlere bakmasak bile, yukarıdaki üç âyette, iyi kullarının özelliklerinden birinin geceleri ibadet etmek için yatağını terk etmek olduğunu ifade buyurmaktadır. Rabbim hepimize ibadet zevki nasip eylesin (âmin).AEO.:praying::praying::praying:

hilalyıldız
29-04-2013, 13:39
inanmıyorum böyle şeylere..
Öyle bişey yok !!!

(Müslümanım)

S.A.Kuranda namaz ile alakali tahmini 86 ayet geçiyor

BAKARA SURESİ
3- Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.
43- Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.
45- Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah'a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.
83- Hani bir vakitler İsrailoğulları'ndan şöylece mîsak (kesin bir söz) almıştık: Allah'dan başkasına tapmayacaksınız, ana-babaya iyilik, yakınlığı olanlara, öksüzlere, çaresizlere de iyilik yapacaksınız, insanlara güzellikle söz söyleyecek, namazı kılacak, zekatı vereceksiniz. Sonra çok azınız müstesna olmak üzere sözünüzden döndünüz, hâlâ da dönüyorsunuz.
110- Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir.
152- O halde beni anın, ben de sizi anayım. Bana şükredin de nankörlük etmeyin.
177- Yüzlerinizi bazan doğu, bazan batı tarafına çevirmeniz erginlik değildir. Fakat eren o kimselerdir ki, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitaba ve bütün peygamberlere iman edip, yakınlığı olanlara, öksüzlere, yoksullara, yolda kalmışa, dilenenlere ve esirleri kurtarmaya seve seve mal verirler. Namazı kılarlar, zekatı verirler. Bir de andlaştıkları zaman sözlerini yerine getirenler, hele sıkıntı ve hastalık durumlarında ve harbin şiddetli zamanında sabır ve kararlılık gösterenler var ya, işte doğru olanlar da bunlardır, korunanlar da bunlardır.
238-Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.
239-Eğer bir korku hâlindeyseniz, yaya veya binekli olarak giderken kılın, (korkudan) emin olduğunuz zaman da böyle bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin (namazlarınızı yine her zamanki gibi huşû ile kılın).
277- İman edip iyi işler yapan, namazı dosdoğru kılıp zekatı verenlerin Rabbleri katında elbette mükafatları vardır. Onlara hiçbir korku olmadığı gibi, onlar mahzun da olmazlar.
NISA SURESİ
12 - Allah, İsrailoğularından söz almıştı. İçlerinden on iki müfettiş göndermiştik... Allah şöyle demişti: " Ben, muhakkak sizinle beraberim. Namazı dosdoğru kıldığınız, zekatı verdiğiniz, peygamberlerime iman ettiğiniz ve onlara yardımda bulunduğunuz, (mallarınızı) Allah yolunda güzelce sarfettiğiniz takdirde, günahlarınızı mutlaka örter ve sizi altından ırmaklar akan cennetlere korum. Fakat sizden her kim de, bundan sonra küfrederse, dosdoğru yoldan sapmış olur.
55- Sizin asıl dostunuz Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden müminlerdir.
58- Namaza çağırdığınız zaman, onu alay ve eğlence konusu yaparlar. Bu onların, akıllarını kullanmayan bir toplum olmalarından dolayıdır.
91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?
106- Ey iman edenler! İçinizden birine ölüm (emareleri) geldiği zaman, vasiyet sırasında aranızdaki şahitliğin hükmü, kendi içinizden iki adaletli şahit, yahut yeryüzünde yolculuğa çıkmış iseniz, ölüm (emareleri de) size gelip çatmışsa, sizden olmayan diğer iki şahit tutmaktır. Eğer (bunlardan) şüpheye düşerseniz, namazdan sonra onları alıkorsunuz. Onlar da Allah'a şöyle yemin ederler: "Akraba bile olsa, yemini bir çıkar karşılığı satmayacağız, Allah'ın şahitliğini gizlemeyeceğiz. Aksi halde günahkârlardan oluruz".
ENAM SURESİ
72- Bize: "Namazı dosdoğru kılın, Allah'a karşı gelmekten sakının" (diye emredildi), toplanacağınız yer O'nun huzurudur.
92- Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.
162- De ki: Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allah içindir.
ARAF SURESİ
170- Kitaba sarılanlara ve namazı kılmaya devam edenlere gelince, biz o iyilerin ecrini hiçbir zaman yitirmeyiz.
ENFAL SURESİ
3- Onlar ki, namazı gereği gibi kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden Allah yoluna harcarlar.
TEVBE SURESİ
71- Erkek ve kadın bütün müminler birbirlerinin dostları ve velileridirler. İyiliği emrederler, kötülükten vazgeçirirler, namazı kılarlar, zekâtı verirler, Allah'a ve Resulüne itaat ederler. İşte bunları Allah rahmetiyle yarlığayacaktır. Çünkü Allah azîzdir, hakîmdir.
YUNUS SURESİ
87- Biz Musa ile kardeşine şöyle vahyettik: "Kavminiz için Mısır'da birtakım evler hazırlayın ve evlerinizi kıbleye karşı yapın ve namazı kılın ve müminlere müjde verin."
RAD SURESİ
22. Rablerinin rızasını kazanmak arzusuyla sabrederler ve namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan gizli ve açıkça Allah yolunda harcarlar ve çirkinlikleri güzelliklerle yok ederler. İşte bunlar, bu hayatın akibeti kendilerinin olacak olanlardır.
IBRAHIM SURESİ
31- (Ey Muhammed!) İman eden kullarıma söyle: "Namazı dosdoğru kılsınlar, alış-veriş ve dostluğun olmadığı bir günün gelmesinden önce, kendilerine verdiğimizrızıktan açık ve gizli (Allah için) harcasınlar."
37- "Rabbimiz! Ben çocuklarımdan bir kısmını namazı dosdoğru kılmaları için, senin Beyt-i Haram'ının yanında, ekinsiz bir vadiye yerleştirdim. Artık sen de insanlardan bir kısmını onlara meylettir. Ve onları bazı meyvelerle rızıklandır ki şükretsinler.
40- "Ey Rabbim! Beni ve soyumdan gelecekleri namazını dosdoğru kılanlardan eyle! Ey Rabbimiz! duamı kabul et!
MERYEM SURESİ
31- "Beni, nerede olursam olayım mübarek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe namaz kılmamı ve zekat vermemi emretti."
55- Ailesine ve çevresine namaz kılmayı ve zekat vermeyi emrederdi ve Rabbinin katında hoşnutluğa ermişti.
TA-HA SURESİ
14- Şüphesiz ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilâh yoktur. Onun için bana kulluk et ve beni anmak için namaz kıl.
132- (Ey Muhammed!) Ehline namaz kılmalarını emret, kendin de ona sabırla devam et. Biz senden bir rızık istemiyoruz. Seni biz rızıklandırırız. Güzel akibet takva sahiplerinindir.
ENBIYA SURESİ
73- Onları buyruğumuz altında (insanlara) doğru yolu gösterecek önderler kıldık. Kendilerine hayırlı işler yapmayı, namaz kılmayı, zekat vermeyi vahyettik. Onlar bize kulluk eden kimselerdir.
MÜ'MİNUN SURESİ
2- Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler.
9- Ve onlar ki, namazlarını muhafaza ederler.
HAC SURESİ
35- Ki Allah anıldığı vakit onların kalpleri titrer. Onlar başlarına gelene sabreden, namaz kılan kimselerdir. Kendilerine verdiğimiz rızıktan Allah yolunda harcarlar.
78- Artık namaz kılın, zekat verin, Allah'a sarılın. O sizin sahibinizdir. O ne güzel sahip ve ne güzel yardımcıdır!
NEML SURESİ
3- Ki o (müminler) namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve ahirete de kesin olarak iman ederler.
NUR SURESİ
37- Birtakım insanlar (Allahı tesbih ederler) ki, ne ticaret ne de alış veriş onları Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekat vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar.
56- Hem namazı kılın, zekatı verin ve peygambere itaat edin ki rahmete eresiniz.
RUM SURESİ
31- Başkasından geçerek hep O'na gönül verin ve O'ndan sakının. Namaza devam edin ve müşriklerden olmayın.
LOKMAN SURESİ
4- Onlar, namazı kılarlar, zekatı verirler, âhirete de kesin olarak inanırlar.
17- "Yavrucuğum! Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten sakındır. Başına gelenlere sabret, çünkü bunlar, azmi gerektiren işlerdendir."
AHZAB SURESİ
33- Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.
FATIR SURESİ
18- Hem günah çeken bir kimse, başkasının günahını çekmeyecek; yükü ağır basan, onun yüklenilmesine çağırsa da ondan bir şey yüklenilmeyecek, isterse bir yakını olsun. Fakat sen ancak o kimseleri sakındırısın ki, gaybda Rablerinin korkusunu duyarlar, namazı dürüst kılarlar. Temizlenen de sırf kendisi için temizlenir. Nihayet dönüş Allah'adır.
29- Allah'ın kitabını okuyan, namazı kılan ve kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık olarak verenler, kesinlikle batma ihtimali olmayan bir ticaret umarlar.
MÜCADELE SURESİ
13. Gizli (özel) bir şey konuşmanızdan önce sadaka vermekten korktunuz da mı yerine getirmediniz? Fakat Allah da sizi affetti. Şu halde namazı kılın, zekatı verin, Allah'a ve Resulüne itaat edin. Allah, yaptıklarınızdan haberi olandır.
MEARİC SURESİ
22- Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır.
23- Onlar ki namazlarını sürekli kılarlar.
34- Namazlarına devam ederler.
MÜZZEMMİL SURESİ
20-Rabbin, senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını, seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Gece ve gündüzü Allah takdir eder. O, sizin onu sayamayacağınızı bildi de sizi affetti. Bundan böyle Kur'ân'dan size ne kolay gelirse okuyun. Allah, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allah'ın lütfunu arayan başka kimseler ve Allah yolunda savaşan daha başka insanlar olacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun, namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a güzel bir borç verin (Hayırlı işlere mal sarfedin). Kendiniz için gönderdiğiniz her iyiliği, Allah katında daha hayırlı ve sevapça daha büyük olarak bulacaksınız. Allah'tan bağış dileyin. Kuşkusuz Allah bağışlayandır, merhamet edendir.
BEYYİNE SURESİ
5- Halbuki onlar, dini sadece Allah'a tahsis ederek, Allah'ı birleyerek, ancak Allah'a ibadet etmekle, namazı kılmakla ve zekatı vermekle emrolunmuşlardır. İşte dosdoğru din budur.
CUM'A SURESİ (cuma namazi)
9- Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.10- Namaz kılındıktan sonra yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan (nasibinizi) arayın. Allah'ı çok anın ki kurtuluşa eresiniz.
NISA SURESİ (Munafiklarin Namazi)
142- Münafıklar, Allah'ı aldatmaya çalışırlar. Halbuki Allah, onların oyunlarını başlarına geçirecektir. Onlar, namaza kalktıkları zaman tembel tembel kalkarlar. İnsanlara gösteriş yaparlar. Allah'ı pek az anarlar.
.
NAMAZIN FAYDASI
Ankebut-45- Sana vahyedilen Kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir.
NAMAZIN VAKİTLERİ
ISRA 78- Güneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar (belirli vakitlerde) gereği üzere namazı kıl, bir de sabah namazını kıl. Çünkü sabah namazında, gece ve gündüz melekleri hazır bulunur.
ISRA 79- Gecenin bir kısmında da sadece sana mahsus bir nafile olmak üzere uykudan kalk, Kur'ân ile teheccüd namazı kıl, Rabbinin seni bir makam-ı mahmuda(şefaat makamına) göndermesi kesindir.
RUM 17- O halde akşama girdiğiniz zaman da, sabaha girdiğiniz zaman da tesbih Allah'ındır. (daima O, tesbih edilir).
RUM 18- Göklerde ve yerde, ikindileyin de, öğleye erdiğiniz zaman da hamd O'na mahsustur.AEO.:praying::praying::praying:

gacvokem
29-04-2013, 13:55
hocam ibadetin yeri zamanı olmaz ibadet her yerde yapılır, yolda yürürken bile Allahı anabiliriz, en basit misali bu, önemli olan namaz niyaz ve benzeri ibadetlerden sonra müslümana yakışır yaşabilmektir haraket edebilmektir. detaya inmiyorum yeterince acıklayıcı yazdığıma inanıyorum

aliharbiye
29-04-2013, 16:37
Arkadaşlar lütfen kimse yanlış anlamasın ve kendine pay çıkarmasın. yazılacak cevaplara reply yapmıyacam. Evet öncelikle bu topik açılmamalıydı. namaz kılnmayanların dünyada başlarına gelecek 15 bela. konu başlığına bakın bir kere ne kadar saçma sapan insanlıkla bağdaşmayan bir başlık. varmı böyle bir şey ya. hepsi yalan asparagas. ne gerçekle, ne doğrulukla nede insanlıkla bağdaşmayan bir başlık. bence açılması hatalı, ve kapatılmalıdır, diye düşünüyorum. sonra bende bu şeylere asla asla inanmıyorum. aramızda materyalist ateist ve atemist insanlar var, ben herkese saygı duyarım. yeterki herkes kendince kendini bilsin ve başkasına fikrini empoze veya kabul ettirme gibi bir durumu olmasın. herkes istediyi gibi yaşamalı kimse kimseyi ne kırsın nede eleştirsin herkesin yaşam felsefesi ayrıdır, farklıdır. neticede saygı olmalı. din hakkındada tartışmak istemiyorum. ama allahın yanında kimin iyi kimin doğru ve makbul olup olmadığını allah bilir. bazı insanlar şu allahın yanında makbuldür doğrudur bu değildir, demek yanlış olur. kim ne zaman namaz kılsa kılsın. namaz evet yukarıda yazdıkları gibi istenen her yerde her zaman kılınır. yok şu makbuldür. yok bu makbul değildir. yeri burası asla değildir. HERKES İSTEDİYİ YERDE İSTEDİYİ ZAMANDA NAMAZ KILSIN. FORUMDA KAOS YARATACAK MESAJLARIN YAZILMASIDA YASAKTIR. saygılarımla aliharbiye.

xfles7837
29-04-2013, 20:37
bu başlıklı bir konu insanı günaha sokmaktan başka işe yaramaz.

bayram tv
29-04-2013, 21:56
ARKADAŞLAR bu konuyu ben açtım bu konuları bilmeyen elbet müslüman kardeşlerimiz vardır elbet benimde eksiklerim kusurlarım vardır parayla imanın kimde oldugu bilinmez böyle konulara inanmayan elbette insanlar vardır ve ALLAH bizleri iman nurundan ayırmasın imanımızı artırsın iman üzere de şehit olarakta can vermeyi nasip eder inşallah inanmayan insanlarada iman nasip etsin

bu konulara inanmayan arkadaşlardan ricam inanmıyorsanız sizin bileceginiz iş kimse kimseyi bir dine zorlamıyor o yüzden inanmıyorsan bu konuyu eleştirme senin dinin sana benim dinim ban ben inançım geregi ufak bir paylaşım yaptım lütfen bu konuyuda baltalamayın sonuçta bu forumda İSLAM dini bölümü var



ayrıca hilal yıldız arkadaşa da teşekkür ederim ayetlerle paylaşım yaptıgı için

rselturk
30-04-2013, 00:55
Etme be Bayram kardeş;şu alacakaranlık dünyamızı hepten zindana çevirme!Yazan,yorumlayan,paylaşan cümle dostların eline sağlık.Ama lütfen daha genel şeylerden bahsedelim.inançlar özeline girmeyelim.Rabbim söyleyeceklerini Kur'an la söylemiş,Hz.Muhammedi de bizlere rehber olarak göndermiş.Başka aracılara gerek duymamış.Ötesi kişilerin kendi takdiridir....:present::present::present: